The Body Shop Baked to Last Blush

Semester innebär häng med familjen på landet, och av naturliga skäl går bloggandet på sparlåga. Använder du smink när du är ledig? För egen del är det betydligt mer sparsmakat än i vanliga fall, ofta inget alls.

Trots sparsam användning av makeup just nu vill jag ändå passa på att skriva om ett av mina favoritrouge sedan i våras – The Body Shop Baked to Last Blush i nyansen 02 Coral. Den mörkare delen ser väldigt skarpt rosa ut och produkten är extremt dryg, så man behöver bara ”doppa” borsten i dosan och sedan svepa över kinderna för att få en fräsch och rosig look. Det här är en riktig multiprodukt faktiskt – antingen tar jag bara av den mörkare nyansen, vilket ger en mer intensivt rosa färg, eller så blandar jag de två nyanserna för en lite lite ljusare nyans. Den ljusa persikofärgade delen använder jag ibland enskilt, antingen som ögonskugga eller som highlighter på kindbenets högsta punkt och under ögonbrynet.

När man testar den på t ex handryggen ser den ut att vara väldigt skimrig, men jag upplever inte att den blir så skimrig på utan ger ett mer naturligt resultat.

Baked to Last-formulan sägs göra att produkten ska ha en väldigt bra hållbarhet. Jag tycker det sitter bra en hel arbetsdag men kan nog egentligen inte säga att det sitter markant mycket bättre än något av mina andra rouge – jag brukar inte uppleva att de försvinner under dagen faktiskt.

Jag gillar Baked to Last-produkterna från The Body Shop och har tidigare skrivit om bronzern.

4 reaktioner på ”The Body Shop Baked to Last Blush

  1. Denna är en storfavorit hos mig också! Precis som du säger är det verkligen en multiprodukt.

    På semestern är det ofta allt eller inget för mig. Ofta går jag osminkad, men när jag väl sminkar mig passar jag på att leka lite.

    • Sant! När jag väl har makeup på sommaren är det kul att leka lite extra – jag väljer oftare t ex starka färger eller guldiga och bronziga toner sommartid.

  2. Tack för tips, behöver en ny rouge. Väntar nytt mineralsmink från EDM också, hoppas det inte dröjer så länge, beställde förra veckan. Och förresten köpte jag två nya nagellack här om dagen, jag som sa att jag aldrig gör det 😀

    Jag sminkar mig alltid. Går upp på morgonen, duschar, sminkar mig och så är jag klar. Så ser varje dag ut 🙂 Enda gången jag inte sminkar mig är på skidresan i mars 😀

Vad tycker du?

