Cliniderm City Protection Sun Gel Cream SPF25

En bra solskyddskräm till ansiktet är verkligen A och O den här tiden på året, oavsett om man planerar en dag på stranden eller bara kommer att vistas en del utomhus. Jag tycker det är svårt att hitta en kräm med hög SPF till ansiktet, som inte känns tjock och kladdig och ger mig orenheter och plitor i hyn. I våras fick jag möjlighet att prova Cliniderm City Protection Sun Gel Cream med SPF25 som beskrivs som en lätt kräm som snabbt absorberas av huden, som inte täpper till porerna och lämnar huden matt och slät. Det som är roligt med Cliniderms nya solskyddsserie är att de fokuserat på att göra produkter som inte bara ger solskydd, utan som kombinerar effektiv hudvård med solskydd.

När jag använder City Protection smörjer jag inte först med någon annan ansiktskräm, utan applicerar den direkt på rengjord hud. Jag tycker att krämen håller vad den lovar i termer av absorbtionsförmåga. Den går snabbt in i huden och efteråt känns huden återfuktad men utan den där ”kladdigheten” som i alla fall jag ofta upplever med solskyddskrämer, och det går utmärkt att gå vidare och lägga en makeup precis som vanligt om jag vill det.

Nu har jag inte använt City Protection dagligen i flera veckor utan de dagar då jag vet att jag på ett eller annat sätt kommer spendera tid ute. Därför vet jag inte riktigt om jag vågar uttala mig om hur huden mår av den, men jag kan i alla fall konstatera att jag inte fått några problem med plitor eller finnar än så länge, vilket jag ändå tolkar som något positivt.

Baserat på det jag upplevt såhär långt kommer jag fortsätta använda City Protection, oavsett om jag ska spendera en dag i stan och vill kunna ha någon form av makeup över, eller om jag ska vara ute i solen eller på stranden.

4 reaktioner på ”Cliniderm City Protection Sun Gel Cream SPF25

    • Kul att höra att du också gillar den! Jag ser framför mig att den kommer att användas i princip dagligen när jag går på semester och är utomhus mycket mer.

Vad tycker du?

