China Glaze Strawberry Fields

Förra sommaren släppte China Glaze kollektionen Summer Days – med färgsprakande lack med mycket skimmer. Strawberry Fields var det enda lacket jag köpte från den kollektionen vilket jag har ångrat lite i efterhand eftersom formulan är så bra. Hur som helst, Strawberry Fields har en varm och ganska skarp rosa nyans och är späckat med guldigt skimmer (som tyvärr är nedrans svårt att fånga på bild!):

Formulan är väldigt lättmålad – det räcker med två lager för att få bra täckning även om man målar lite slarvigt. Jag är inte så förtjust i den ojämna ytan man kan få med glassfleck-lack, men med ett lager Seche Vite över blir det en slät och högblank finish.

8 reaktioner på ”China Glaze Strawberry Fields

  1. Så fint, så fint! Jag vill ha det där.. jag vet att jag tänkte på det förut att jag skulle köpa det men sedan glömde jag nog bort det, bra att du påminde mig 😀 Får jag en ursäkt att köpa det 😉

  2. Vilken söt och flickig färg, verkligen somrig. Jag har ett liknande från OPI fast mer persika/korall som heter Bright Lights, Big Color. Det rekommenderar jag verkligen.

  3. Marybeth: Förlåt, eller varsågod, beroende på 🙂

    Kajalpennan: 😮 Ja så är det kanske till och med…!?

    Julia: Kul med tips, det måste jag kika på!

  4. Jag blir så himla sugen på att gå och shoppa nagellack när jag ser dina foton, fast sen när jag väl är nånstans och shoppar så kommer jag aldrig ihåg det. Attans! Det här lacket var ju hur fint som helst!

    • Och då är det ju dessutom ännu finare IRL än på bild! Det är verkligen en härlig rosa färg, och det guldiga skimret gör lacket lite unikt tycker jag!

Vad tycker du?

