Cliniderm Hydra Intense Day Cream

Ni vet hur vissa produkter direkt när man börjar använda dem blir en självklarhet i skönhetsrutinen? Så var det med Cliniderm Hydra Intense Day Cream som snabbt blev en så given favorit att jag faktiskt inte ens tänkt på att jag inte skrivit om den!

Krämen har en väldigt lätt formula – mer som en gel-crème än en regelrätt kräm, med en mild och fräsch doft. Den innehåller mineraler, AHA-syra och mineraler som är fuktbindande.

I vanliga fall är min hy ganska torr men nu när jag är gravid märker jag, precis som vid tidigare graviditeter, att hyn är mer åt det normala hållet och jag har därför behövt byta ut produkter i min hudvårdsrutin – vilket är anledningen att jag köpte Hydra Intense över huvud taget. Nu har jag använt den i cirka tre veckor och upplever att min hy mår väldigt bra av den. Huden känns fuktmättad hela dagen men utan att bli blank och jag har också helt blivit av med besvären jag tidigare haft med fnasigheter på näsan (vilket jag tyvärr haft kvar trots att huden inte är lika torr längre, men nu är det alltså borta!).

Jag älskar också krämens konsistens och doft – den känns väldigt lätt och fräsch att använda och huden känns ”uppiggad” efter applicering. Dessutom är krämen förvånansvärt dryg att använda trots att den är så lätt i konsistensen. När den gått in i huden får hyn en lite mattare yta, men utan att kännas det minsta torr eller stram.

2 reaktioner på ”Cliniderm Hydra Intense Day Cream

Vad tycker du?

