Mavala Aqua Blue

Jag tror att Aqua Blue ingick i den kollektion som Mavala släppte förra sommaren, men jag är inte säker. När jag såg färgen i flaskan tyckte jag den såg läcker ut, men tyvärr är den inte så kul när den väl kommit på naglarna… men jag kan inte sätta fingret på varför?

Den känns liksom bara blå, inget mer… Om man däremot gillar färgen är lacket i sig trevligt – både lättmålat och med bra täckning. Om man är noggrann räcker det med ett lager, men jag var lite slarvig i starten så jag behövde två för att jämna ut.

3 reaktioner på ”Mavala Aqua Blue

  1. Jag tror att man ibland blir lurad kontrasten från den vita texten och att det är just kontrasten som gör att den blå färgen ser så lysande ut

  2. Nailtastic: hm, ja det är nåt med nyansen som gör att den inte trivs på mig i alla fall 🙂

    Lisa: sant, så kan det mycket väl vara!

Vad tycker du?

