Lumene Arctic Sun Mineral Bronzer

För ett tag sedan fick jag hem ett paket med sommarnyheter från Lumenes sommarkollektion:

Produkter i Summer Delight Collection: Gloss and Care Nail Polish i nyanserna 26. Heat Day (cerise) och 27. Joyful (röd), Arctic Sun Mineral Bronzer nr 3. Indian Summer, Wild Rose Lip Gloss nr 23. Pärlemor och ögonskuggorna 27. Hot Wind (rosa) och 28. Illusion (brons).

Min absoluta favorit ur den här kollektionen är – surprise – bronzern, Arctic Sun Mineral Bronzer i nyansen 3. Indian Summer. I sommarkollektionen ingår endast en ny nyans, som kompletterar de bronzers som redan finns. Jag tror att Indian Summer kan passa många eftersom den varken drar särskilt mycket åt rött eller gult utan är relativt neutral och dessutom inte är så mörk. Den har också ett lätt skimmer i sig, som man kan få mer eller mindre intensivt beroende på hur man applicerar: lätt svepande rörelser med en fluffig borste ger mindre skimmer, men däremot om man tar t ex en flattop-borste och jobbar in bronzern lite mer får man fram mer av skimret.

Jag tycker väldigt mycket om den här bronzern och ett extra plus för att den också är prisvärd – rek pris är 125 kr.

Tyvärr var den rosalila ögonskuggan fullkomligt pulvriserad när jag öppnade mitt paket, men de övriga produkterna får jag återkomma om i senare inlägg.

Är det något särskilt från kollektionen du är nyfiken på?

4 reaktioner på ”Lumene Arctic Sun Mineral Bronzer

  1. Jag är också mycket förtjust i bronzern! Den bruna skuggan var helt trasig i mitt paket. Jag fick en ny, som jag sedan lyckades tappa precis när jag fotat. Otursförföljda skuggor?

    • Kul att du också gillar bronzern! Den bruna skuggan har blivit lite av en vardagsfavorit hos mig just nu – den är precis lagom ljus/mörk och klarar sig bra allena med svart penna och svart mascara!

  2. Bronzern är super tycker jag, de andra produkterna har jag inte testat, men kan mycket väl tänka mej det röda lacket 🙂

    • Mmmm… det är faktiskt jättefint 🙂 En ljus men kall röd färg och lite jellyfinish, men tyvärr missade jag att fota när jag hade det sist.

Vad tycker du?

