Max Factor Redly Nightshade

Ett basic rött krämlack är ju aldrig fel, eller hur? Max Factor Redly Nightshade har en i mitt tycke perfekt röd nyans, speciellt såhär på sommarhalvåret. Liiite ljusare än de flesta andra och med en varm underton, det vill säga det drar lite lite åt orange (men utan att upplevas som orange ska tilläggas) snarare än att ha blått i sig. Om jag var tvungen att göra mig av med alla röda lack och bara behålla ett skulle det nog vara det här jag sparade, för att färgen är så perfekt!

Lacket i sig har bra egenskaper; konsistensen är ”lagom” och det täcker bra – två lager räcker gott. Det enda man möjligtvis skulle kunna önska är ett lite kortare penselskaft, för det blir lätt så att det rinner ner lack längs skaftet när man målar, vilket resulterar i att det blir lite mer blaffigt på nageln än jag tänkt mig. Men om man bara skrapar av skaftet noggrant mot flaskans hals så löser det sig också.

Vilket är ditt perfekta röda?

2 reaktioner på ”Max Factor Redly Nightshade

  1. Riktigt läcker röd! Max Factor… Shit, det är ju tusen år sedan jag provade något nytt från dem. Har två lack kvar från hedenhös, ett turkosmetallic som nästan är slut och ett grönt. Måste kolla vad de har nu för tiden…

    • I know, jag har inte heller köpt lack från Max Factor på evigheter men plötsligt stor Redly Nightshade där och bara blinkade förföriskt åt mig 😉

Vad tycker du?

