Smashbox Baked Starburst

Du kanske trodde att jag var färdig med att skriva om bronzers den här säsongen? Nej då – här kommer en till! I våras köpte jag Smasbox Baked i nyansen Starburst – en lystergivande bronzingprodukt där ett gäng varma skimriga nyanser samsas.

Starburst kan användas på flera sätt – om man bara sveper den ytterst lätt över huden ger den en highlightingeffekt och om man istället jobbar in den lite mer fungerar den mer som en bronzer med lyster.

Jag brukar svepa med en stor kabukiborste över dosan för att få med mig alla nyanser eftersom jag tycker om effekten när de blandas. Sedan applicerar jag den med lätta tag över t ex kindben, tinningar och näsrygg – helt enkelt på de ställen där jag vill ha ett varmt glow.

Starburst har mycket lyster i sig och ger en nästan fuktig effekt, så om man föredrar matta eller nästan matta bronzers rekommenderar jag verkligen att man provar att applicera den i ansiktet, med en borste, innan man köper den för att se om man gillar resultatet.

Vad tycker du?

