Nyfiken: hur surfar du?

Jag är nyfiken på hur du som läser makeupoholic oftast surfar in hit – är det på din dator, eller använder du kanske en smartphone eller läsplatta? Berätta gärna hur du tycker att det funkar!

Jag har valt att aktivera WordPress särskilda stöd, ett eget tema, för iPad, så om du brukar surfa hit på din padda, vad tycker du om det? Är det bra, eller skulle du hellre komma direkt till bloggen så som den ser ut i en vanlig webbläsare?

14 reaktioner på ”Nyfiken: hur surfar du?

    • Tack för svar! Av ren nyfikenhet – brukar du läsa hela inläggen i readern, eller brukar du även gå vidare till de olika bloggarna?

      • Eftersom jag kör operation kommentera mera så går jag oftast vidare. Men inte alltid, inte om det inte är ett inlägg som jag känner att jag har nått att kommentera om

    • Tack för svar! De stöd och de appar som finns för Android är tyvärr outforskat område för mig eftersom jag kör mac, iphone och ipad…

    • Om du i admingränssnittet går på Utseende finns det ett undermenyalternativ som heter iPad – där kan du välja att ha ett eget tema för iPad-användare!

  1. Alltid på datorn, alltid via bloglovin 🙂 (Om det nu inte är så att du länkar något spännande som jag inte sett än via twitter, så ser jag det därifrån).

    • Tack för svar! Ja med Bloglovin’ är det ju annorlunda än med olika RSS-läsare eftersom man bara ser en inläggsingress, jag gissar att många som använder RSS-läsare aldrig går till bloggarna öht (en av anledningarna til min fråga, att få veta om det stämmer eller ej).

  2. Jag har problem med att få WordPress stöd för iPad att funka. Min padda stänger alltid ner webbläsaren (även i Safari) när jag försöker. Kanske en mjukvaruuppdatering råder bot på det men oftast blir det att jag läser hela inlägg via Google Reader. Jag klickar in mig på bloggen bara när jag skall kommentera något.

    • Knasigt! På min funkar det utmärkt (inte bara min egen blogg såklart 😉 ), kanske behöver du faktiskt bara uppgradera version?

  3. Jag läser i princip alltid via datorn, och då mha RSS-läsaren Sage i Firefox. Men jag läser varje enskilt inlägg direkt på bloggen då man får upp länkar till de senaste inläggen i Sage.

Vad tycker du?

