Aussie Take The Heat

I våras fick jag produkter från Aussies serie Take The Heat hemskickade för prov. Serien är framtagen för att vårda och skydda hår som utsätts för varma stylingverktyg som hårfönar och plattänger och det finns både schampoo, balsam, inpackning och två olika stylingprodukter.

Take the Heat Shampoo & Balsam blev snabbt nya favoriter i duschen. Jag älskar Aussies doftsättningar och de här är inte något undantag utan de doftar alldeles underbart. Både shampoot och balsamet innehåller vårdande olja från jojobabuskens frön och jag som har tendens till att få lite fett hår var först lite fundersam hur det skulle fungera för mig. Men faktum är att mitt hår mår utmärkt med Take the Heat shampoo & balsam, det är till och med så att jag numer bara behöver tvätta håret var 3:e dag istället för (minst) varannan som det brukar vara i vanliga fall. En stor skillnad för mig!

Take the Heat Leave In Spray applicerar jag i fuktigt hår, innan jag fönar och formar håret. Det är svårt att uttala sig om huruvida den här produkten egentligen skyddar mitt hår mot slitage orsakat av värmen från fön och/eller plattång, men jag tycker hur som helst ändå om den effekt jag faktiskt märker av: håret får en fin lyster men utan att kännas platt eller tungt, det känns fylligt och friskt.

Jag kompletterar sedan med andra stylingprodukter för att slutligen forma (vax) och fixera (spray), något jag inte behövde när jag hade långt hår men som känns nödvändigt till den korta frisyren.

2 reaktioner på ”Aussie Take The Heat

    • Ja, det kan var värt att prova! För mig har de funkat väldigt bra över lag, bäst har jag nog gillat just Take the Heat och Miracle Moist (och Frizz Miracle i vintras när det var så kallt).

Vad tycker du?

