I have a confession to make

Jag har ett avslöjande som jag dröjt med väldigt länge, som i och för sig är rätt OT för bloggen, men förr eller senare måste jag nog kläcka ur mig det… Jag har inte bara ätit väldigt mycket bullar på sista tiden, utan det bor faktiskt en bebis därinne!

*Vink vink*

Om allt går som det ska kan jag titulera mig trebarnsmamma (!) i slutet av augusti, men just nu känns det som en evighet dit…

26 reaktioner på ”I have a confession to make

  1. Varmt grattis till tillökningen. Ett nobelpris skulle du ha, minst, då jag själv håller på att gå under av utmattning med ett endaste litet barn. Håller tummarna för en lagom varm sommar /hälsar hon som var höggravid under värmeböljan -09

  2. Tack alla för gratulationerna!

    Helena: he he, ja ibland undrar man ju vad man gett sig in på 😉

    Julia: jag minns känslan av total beundran jag kände för alla tvåbarnsföräldrar när vi själva bara hade ett barn – jag kunde inte föreställa mig hur man nånsin skulle klara mer än ett. Men min erfarenhet so far är att den största omställningen är att gå från just inga barn till ett, sedan går det av bara farten 😉 Och jag fasar faktiskt för sommaren, om den blir riktigt varm…

  3. Alla: tack så mycket för alla gratulationer!!

    Sublim: ja, jag har hört det… Gilar bättre uttrycket ”tre är det nya två” än ”statusbarn” som också i vissa sammanhang används för att benämna det tredje barnet, det känns inte lika sympatiskt.

  4. Tack! Tack! *bugar och bockar* 🙂

    Sminkan: ja, hoppas kan man ju, men jag räknar med att bli mer svullen än tidigare eftersom jag den här gången kommer vara höggravid under sommaren – det har jag inte prickat in tidigare.

Vad tycker du?

