Clinique fresh bloom allover color

Jag har plötsligt snöat in lite på Clinique – ett märke som jag tidigare väldigt sällan köpt varken makeup eller hudvård från (däremot parfym). Jag skrev t ex nyligen om min nya supermoisture makeup foundation som snabbt blivit en ny favorit, och en annan produkt som jag också slagit till på nyligen är Clinique fresh bloom allover color i nyansen 06 Camelia. Namnet till trots skulle jag säga att det här är ett rouge med viss highlighteffekt. Det finns i fyra nyanser, vad jag sett i alla fall, och jag föll som sagt för Camelia – en varm korallig nyans.

Bara mönstret i dosan skulle nästan räckt för att få mig på fall, jag är väldigt svag rouger och bronzers med fina präglingar – de är som små konstverk, eller hur?

Det är tur att rouget också väldigt fint på! Det är mycket välpigmenterat, vilket gör att det i början är lätt att få lite för mycket, men det får man snabbt kläm på. Oftast sveper jag lätt med borsten över hela dosan för att få en blandning av de olika nyanserna, men ibland tar jag lite av den mörkare separat och applicerar under kindbenen för att skulptera ansiktets form.

6 reaktioner på ”Clinique fresh bloom allover color

  1. Glitter Sisters: Verkligen, jag håller helt med!! Fast sen tar ju nyfikenheten över – man vill ju prova produkten på 🙂 Men ibland kan jag nästan tänka att jag skulle vilja ha två ex av vissa produkter för att de är så fina i dosan – en att använda och en att titta på 😉

Vad tycker du?

