IsaDora Opal

Opal är ett ljust duokromt lack från IsaDora. Jag är osäker på om det finns i sortimentet längre, jag hittade min flaska på rea i höstas. I vissa ljus ser Opal ut som vilket rosabeige skimmerlack som helst, men i andra ljus skiftar det åt guldgrönt. Dess grundfärg är så pass ljus och naturlig att intrycket blir väldigt diskret, trots skimret.

NOTD IsaDora Opal

NOTD IsaDora Opal

Lacket är ganska skirt så jag tycker det behövs 2-3 lager för att få bra täckning, lite beroende på hur noggrann man är när man målar. Jag tycker det här är fint, men det kommer nog inte att bli använt särskilt många gånger – det finns i ärlighetens namn många andra lack som pockar mer på uppmärksamhet än detta.

3 thoughts on “IsaDora Opal

  1. det var ju jättesött! Jag hade nog inte hittat det i affären men på dig var det verkligen fint med skimret som ger det lite extra dimention liksom.

Vad tycker du?

