Mavala Blue Curaçao

Två lack har jag valt att köpa från Mavalas sommarkollektion, och först ut är Blue Curaçao – ett krämlack med en väldigt intensiv turkosblå färg.  Busenkelt och väldigt förlåtande att lacka med – jag satt i dunkelt ljus igår kväll och målade, ganska slarvigt dessutom. Hade jag varit mer noggrann hade jag klarat mig med eftersom jag var lite slarvig med första så behövde jag två:

Extremt somrig färg tycker jag, och jag gillar att den är så stark och fyllig – det nästan lyser om den!

6 reaktioner på ”Mavala Blue Curaçao

  1. Jättefint! Jag som väldigt sällan använder nagellack p.g.a. mina sköra naglar som aldrig vill bli långa och starka, men detta är jag väldigt sugen på. Helt fantastisk färg! 🙂

  2. Kerstin: ja, det känns egentligen inte så unikt, men har ändå något som lockade trots flera turkosa lack i samlingen.

    Total Beauty: ha ha, ja men då ska man använda det ofta om man vil gardera sig med två flaskor! 🙂

    Sminkan: visst är det lite godis över den, apropå söt!?

    Nailtastic: ja det känns verkligen som ett klockrent sommarlack!

    Emelie: dessutom tycker jag att en sån här färg gör sig utmärkt på korta välvårdade naglar! I och för sig tycker jag nog alla färger gör sig bra på korta naglar när jag tänker efter 😉

Vad tycker du?

