Deborah Natural Blush

Idag fick jag ett pressutskick med information om nya rouger från Deborah. Natural Blush ingår i Deborahs sortiment av mineralprodukter och innehåller mikropartiklar från till exempel ametist, pärla, korall, bärnsten, turmalin, jade och rubin. Det är svårt att säga något om till vilken procent dessa rouger innehåller rena mineraler eftersom de också innehåller silikonoljor och mjukgörande estrar.

Natural Blush kommer i sex nyanser:

Övre raden från vänster: 01 Chocolate, 02 Rose och 03 Peach, samt undre raden från vänster: 04 Spicy, 05 Cherry och 06 Mahogny.

Nyanserna 01 och 04 är markant mycket varmare med tydligt gula undertoner. 05 och 06 är lite kallare rosa nyanser med blå underton. 02 och 03 däremot är lite knepigare att uttala sig om faktiskt, de är lite mer neutrala förhållande till resten.

Jag har snabbtestat dem lite på handryggen men behöver testa dem i ansiktet och i dagsljus för att säga något om nyanserna. En vild gissning är att 03 Peach och 04 Spicy kan bli favoriter nu på sommarhalvåret. 05 Cherry är också läckert med sin ganska skarpt rosa färg!

5 reaktioner på ”Deborah Natural Blush

  1. Den chokladiga ser mer ut som en bronzer, tycker jag. Jag är lite nyfiken på själva märket Deborah. Tror aldrig att jag sett det någonstans, var säljs det egentligen?

  2. Carina: Ja, det tycker jag med!

    HippiSara: Kul att höra att det är fler som gillar den!

    Kerstin: Ja det kan jag hålla med om, den ligger lite i gränslandet mellan ett terracottafärgat rouge och bronzer. Information om återförsäljare finns på Deborahs facebooksida.

    Wysteriia: Ja, visst är det!?

Vad tycker du?

