Seche Vite

Tidigt i våras fick jag hemskickat ett prov på Seche Vite, ett av de mest kända och omtalade överlacken som finns tror jag. Det är kort och gott ett snabbtorkande överlack som appliceras på vått nagellack och som ska göra att lacket torkar på ett par sekunder.

Jag som lackar om mina naglar ganska ofta och som dessutom inte har tålamod att sitta länge och vänta på att det ska härda är storkonsument av snabbtorkande överlack, därför var det ju kul att få chans att testa Seche Vite.

Hur funkar det då? Jag måste säga att jag är väldigt nöjd! Jag kan ärligt säga att inte alla lackningar torkar på ”ett par sekunder” med Seche Vite, men det härdar absolut snabbt, väldigt snabbt. Om jag har många lager – säg 3-4, så blir det först yttorrt, vilket går fort, men det kan ta en stund innan det härdar alla lager så att ytan verkligen blir okänslig för t ex stötar. Seche Vite ger en högblank finish och jag tycker att min manikyr håller bättre jämfört med mina tidigare favoriter; det tar längre tid innan lacket börjar mattas i färgen eller flagna i kanterna vilket det annars kan göra väldigt snabbt på mig.

Tidigare har det inte gått att köpa Seche Vite i svenska butiker/webshopar, men numera finns det i Kicks sortiment. En flaska på 14 ml kostar 120 kr och jag tycker det är så pass bra att jag kommer köpa en ny flaska när min är slut.

Tips: i skrivande stund upptäckte jag att Kicks, i alla fall i sin webshop, just nu har kampanjpris på Seche Vite, 99 kr istället för 120 kr.

Update: efter kommentar från Anne på Nailtastic måste jag ju också bara nämna att Seche Vite även finns hos Eleven.se!

4 reaktioner på ”Seche Vite

  1. Emma Fenty: tidigare favoriter är tå olika från Sally Hansen, det senaste var Sally Hansen Mega Shine, och även China Glaze Fast Forward. Men Seche Vite känns faktiskt snäppet vassare!

    Nailtastic: ah, där ser man! Jag har varit på väg att beställa SV flera gånger när jag beställt lack från USA men av någon anledning har det inte blivit av, vilket man ju kan ångra såhär i efterhand…

    Sminkan: ja jag vet ju att det är en favvo sedan länge hos dig, jag är glad att jag fick chans att testa det jag med, det kommer garanterat att bli fler flaskor 🙂

Vad tycker du?

