Det där med hormoner

Jag har alltid varit ombytlig med parfymer och också haft flera olika dofter som jag varierat mig mellan både från dag till dag och beroende på årstid. Under ganska många år hade jag dock en favorit som jag inte kunde slita mig i från och som jag köpte en ny flaska av flera gånger för att den tog slut – Clinique Happy.

Men, när jag blev gravid med mitt första barn hände något. Plötsligt luktade den underbara parfymen bara konstigt, lite unket, på mig och flaskan hamnade längst in i samlingen i hopp om att jag efter graviditeten skulle tycka om den igen. Tyvärr har det suttit i (jag gick såklart också och provade den i butik för att vara säker på att det inte var för att min flaska blivit gammal) och sedan dess har jag verkligen saknat doften, det vill säga så som jag tyckte den luktade när jag gillade den.

Jag har letat efter andra och även hittat flera nya favoriter, men ingen som luktar som den. Tills häromdagen, då jag provade Clinique Happy in Bloom 2011, en variant av originaldoften och som släppts i flera versioner i begränsad upplaga sedan 2008. Jag vet faktiskt inte riktigt vad skillnaderna är mellan Happy och Happy in Bloom, utan är mest bara glad över att ha hittat en ny parfym som jag idag tycker luktar så som jag förr tyckte Happy luktade. Happy in Bloom är en eau de parfum och den har en fantastisk hållbarhet – den bleknar inte bort utan gifter sig med min hy och jag känner doften (lagom mycket) hela dagen.

Konstigt vad hormoner kan ställa till saker!

2 reaktioner på ”Det där med hormoner

  1. Å vad roligt att du hittat din favoritdoft igen! Jag har också många parfymer jag växlar mellan, de allra flesta från Stella. Hennes ”ursprungsparfym” finns alltid i mitt skåp

  2. Kajalpennan: ja, jag är väldigt glad!! Gillar flera från Stella också, det är lite lustigt att ett parfymmärke ibland kan pricka ens smak så rätt att man gillar flera eller t o m alla de släpper!

Vad tycker du?

