The Body Shop Baked to Last Bronzer

Varje vår åker bronzern fram, inte för att fejka en solbränna utan för att med ett lätt svep på väl valda ställen få en fräsch och lätt solkysst effekt, eller bara lite ”glow”. En av årets nykomlingar i min bronzer-samling är The Body Shop Baked to Last Bronzer i nyansen 02 Warm Glow.

Jag har både matta och skimriga bronzers och den här hör till den senare kategorin. Dock blir den mindre skimrig på än den ser ut om man t ex testar den på handryggen. Jag varierar mig mellan att använda matt och skimrig bronzer, det beror lite på vad jag har för produkter i övrigt. T ex till en väldigt neutral makeup kan jag tycka det är fint att ha en bronzer med lätt skimmer även på dagtid till vardags. Warm Glow är den ljusare varianten av de två som finns, och passar mina färger bäst. Den är guldigt sandfärgad med inslag av både varm rosa och lite champagneguld:

Är du som jag, att du växlar mellan flera olika bronzers beroende på, eller har du kanske en all time-favourite? I så fall är jag nyfiken på vilken det är!!

3 reaktioner på ”The Body Shop Baked to Last Bronzer

  1. Jag är en bronzer-n00b, äger bara NARS Laguna som jag å andra sidan tycker är toppen när jag väl kommer ihåg att använda den. För ett mildare resultat använder jag ett beige-brunt rouge/highlighter från Smashbox som heter Glow-något.

  2. Julia: Nars Laguna är en av mina favoriter sedan länge, tycker det har en perfekt nyans och lagom mycket skimmer. Om man inte är en produktnörd så räcker det ju gott med ett om man hittat ett man trivs med 😉

Vad tycker du?

