Onsdagsbekännelse

Jag har för första gången slagit till och köpt en flytande foundation från ett ”dyrare” märke. Dels har jag länge föredragit mineralpuderfoundation men när jag använt mig av flytande har jag redan haft flera favoriter som passat min lite torra hy (som Nivea Beauty Lift Foundation, Maybelline Dream Creamy Foundation och Lumene Ultra Smooth Skin Caring Makeup). Jag vet egentligen inte riktigt hur det gick till, men igår kom jag i alla fall hem med en tub Clinique Supermoisture Makeup – en flytande foundation med medium täckning för torr hy.

Givetvis har jag invigt den idag! Min nyans heter Ivory och när jag först applicerade den tänkte jag att jag nog trots allt fått fel färg – den såg ut att bli lite rosa på mig (vilket gjorde mig väldigt irriterad eftersom jag såg till att ta hjälp av personalen för att hitta rätt nyans). Men sedan, när jag inspekterade ordentligt både i dagsljus och i inomhusbelysning såg det ut som att det trots allt blev riktigt bra. Den är något tjockare i konsistensen än vad jag är van vid att flytande foundations brukar vara – snarare krämig än mjölkig. För att få ett jämnt och fint resultat appliceras den med fördel med foundationpensel, jag använder min favorit, Sigma Foundation Brush (som jag skrivit om här).

Hur känns den på då? Jag som har lite torr hy gillar när man får en lite ”fuktig” snarare än helmatt finish – hy ser fräsch ut och får en fin lyster, och precis det resultatet får jag med Supermoisture Makeup. Den är inte fullt täckande men jämnar ut hudtonen väldigt bra. Produkten smälter in bra i huden och känns inte, precis så som jag tycker en foundation ska vara. Hyn strålar och ser naturligt sund och frisk ut och jag upplever inte att det dyker upp några fnasigheter under dagen som det annars kan göra på mig.

5 reaktioner på ”Onsdagsbekännelse

  1. Total Beauty: Ja, jag tycker den funkar väldigt bra till min hy!

    Åsa: Vad roligt, och kul att höra om fler som gillar den!

  2. Kerstin: Värd att testa om man har lite torr hy. Gå in på nåt Kicks och be om ett litet prov vetja – de brukar vara generösa med sådant!

Vad tycker du?

