Hjärtats duschgel

Bland produkterna jag fick hem för att testa från Apotek Hjärtats egen serie fanns Hjärtats duschgel, som blev en vardagsfavorit både hos mig och barnen. Duschkrämen innehåller aloe vera som lugnar huden och glycerin som är känt för sina fuktighetsbevarande egenskaper. Den är fri från parabener och och finns både med och utan parfym.

Precis som lotionen är duschgelen väldigt dryg. Den har ett mjukt lödder som rengör huden skonsamt och utan att torka ut. Jag fick den oparfymerade varianten, men till skillnad från många andra oparfymerade produkter som jag tycker brukar ha en konstig, syntetisk doft, så luktar den här faktiskt ingenting, vilket alltså känns helt ok! En mild och skonsam duschgel som fungerar bra både till oss vuxna och de små familjemedlemmarna. Den funkar bra till vardags, men jag ska också tillägga att om jag vill pigga upp mig lite sträcker jag mig faktiskt efter någon annan duschkräm – antingen en med en mer lyxigt  krämig formula eller en som är fylld med väldoft.

Vad tycker du?

