Clarins HydraQuench Cream-Mask

För ett tag sedan efterlyste jag tips från er läsare på fuktmasker och fick flera bra förslag. Till slut föll valet trots allt på Clarins variant, som jag gått och blivit förtjust i efter att jag fått med mig ett prov från Clarins-disken på Åhléns City. Clarins HydraQuench Cream-Mask är en återfuktande mask speciellt för för uttorkad hy. Jag använder den 1-2 gånger/vecka och växlar mellan två användningssätt. Antingen använder jag en lite mindre mängd och lägger den som en nattkräm och låter den alltså sitta kvar hela natten. Alternativt tar jag lite mer av masken och stryker ut i ansiktet och på halsen. Då får den sitta i ca 10 minuter (den torkar inte utan förblir krämig på huden), sedan tar jag en bomullsrondell som jag fuktar med ansiktsvatten och stryker över ansiktet för att få bort överflödig kräm. Jag sköljer alltså aldrig bort masken helt och hållet, utan gillar effekten jag får när den får fortsätta verka under natten. Just nu är jag lite försiktig med exfoliering, men de tillfällen då jag exfolierat har jag också avslutat med HydraQuench Cream-Mask för att riktigt fuktboosta huden när den är som mest mottaglig.

Masken har en frisk blommig doft och en fyllig och krämig konsistens. Den går bra att använda både på läpparna och på huden runt ögonen (även om jag inte lägger den hela vägen in mot ögat).

HydraQuench Cream-Mask återfuktar huden på djupet. Dels känns huden omedelbart mer fuktmättad, mjuk och smidig och jag tycker också att jag märker en mer bestående effekt vid regelbunden användning – huden känns inte torr på samma sätt.

3 reaktioner på ”Clarins HydraQuench Cream-Mask

  1. Har bara hört gott om den ansiktsmasken 🙂

    Har också en ansiktsmask från Clarins, med den är från en annan av deras hudvårdsserier.

  2. Carina: jag gillar den, tycker den förtjänar ett gott rykte 🙂

    Ninni: spännande! Det finns ju massvis med härliga ansiktsmasker, roligt att prova nya!

Vad tycker du?

