China Glaze Ahoy!

Ahoy! från China Glaze är nog det lack från alla vårens kollektioner som väckt mest ha-begär hos mig när jag sett swatches på andra bloggar. Jag har många lack i mörkrosa/cerise, men den lite jellyaktiga finishen i kombination med det fina glittret, som har lite inslag av guld, gör Ahoy! till ett särskilt vackert lack i samlingen. Det är utmärkt att lacka med – två lager ger ett täckande och väldigt jämnt och fint resultat. Trots glittret i lacket blir det inte någon knottrig yta heller, vilket jag verkligen uppskattar (här har jag visst lite rester av handkräm kvar på pekfingret, vilket gör att det ser matt ut, men på de andra naglarna ser man vilken högblank finish det har):

NOTD China Glaze Ahoy!

NOTD China Glaze Ahoy!

8 reaktioner på ”China Glaze Ahoy!

  1. Caroline: ja så är det ju ibland, hoppas du hittar nåt som stämmer med det du är ute efter!

    Emma P: ja, det är verkligen jättefint!

    Nailtastic: vad skönt att höra, jag har nämligen bara köpt Ahoy! och White Cap och hoppades på att jag valt rätt 😉

  2. Åh, Ahoy är helt underbart! Nu väntar jag på att få hem Hey Sailor från samma kollektion och hoppas på att det är lika fint. Hey Sailor är ju helt galet rött så det är nog inte riktigt lika lättanvänt som Ahoy.

Vad tycker du?

