Gosh Powder

Det är mycket mörka eller färgstarka lack nu, så jag blandar upp lite med Gosh Powder som jag köpte i somras i Köpenhamn (men testat först nu faktiskt!). Färgen beskrivs bäst som vitguldig och om finishen skulle jag säga frost eller skimmer – jag är inte helt säker faktiskt. Hur som helst är lacket späckat med skimmer vilket gör att det nästan får samma lyster som sammet. Formulan är relativt skir och här har jag tre lager för att få det helt opakt.

NOTD | GOSH Powder

Det är något med Gosh-lackens penslar eller formula (eller både och) som gör dem lite svårmålade – hur jag än gör så får jag antingen för lite eller för mycket lack på penseln. Dessutom är korken stor och klumpig och skymmer hela tiden nageln, vilket gör att man får krumbukta sig när man målar för att se vad man håller på med. Lacket torkade något långsammare än jag är van vid, även med snabbtorkande överlack men jag tyckte nog att det var värt både pillet vid själva appliceringen och torktiden för det här blev väldigt snyggt, tycker jag.

En reaktion på ”Gosh Powder

  1. Ser fräscht ut på dina händer. På mig blir pärliga lack som det här lätt väldigt ”omodernt” men jag gillar det ändå, speciellt på andra.

Vad tycker du?

