Snowcrystal Denim Blue

Mer blå naglar! Denim Blue är ytterligare ett lack från vårens kollektion från Snowcrystal, det här köpte jag i veckan tillsammans med Ice Green som jag inte hunnit testa ännu. Denim Blue är ett vältäckande frostlack i en sval och lite dov gråblå nyans. Jag tittade aldrig vad lacket hette, men min första tanke när jag såg färgen på var ”åh, det här var ju jeansblått!” och sedan såg jag att det hette just Denim Blue…

NOTD Snowcrystal Denim Blue

Det räcker med två lager för att få bra täckning men lacket är lite knepigt att måla med så det är bra om man inte drar för många penseldrag på varje nagel eftersom det är lätt att få med sig lacket bort igen och då få kala fläckar.

4 reaktioner på ”Snowcrystal Denim Blue

  1. Kerstin: tack!

    Roxcat: ja, jag tycker också det!

    Nailtastic: har inte tänkt på det, men kanske att jag faktiskt håller med. Eller även i krämfinish kanske 😉

Vad tycker du?

