Decubal Shower & Bath Oil

Under ett par veckors tid har jag använt Decubal Shower & Bath Oil, en rengörande och mjukgörande duscholja för torr och mycket torr hy som jag fick hemskickad i höstas för att prova. I duschen uppskattar jag väldoftande produkter och därför gillade jag att man till duscholjan fick med en liten påse grapefruktolja som man kan tillsätta om man vill, och den ger verkligen en härlig doft!

Det här är en bra vardagsprodukt i duschen, den rengör milt utan att torka ut huden, även om en torris som jag ändå måste smörja med kroppslotion efteråt för att inte känna mig torr. När jag tänker duscholja får jag lite förhoppningen att man ska slippa smörja sig efteråt, men så är det alltså inte för mig med den här, utan den är snarare som ett alternativ till en vanlig duschkräm. Eftersom det är en oljebaserad produkt är den inte krämig på samma sätt som många duschkrämer utan lite mer rinnig vilket gör att det är lätt att man får lite för mycket av produkten – kanske skulle en pumpflaska underlätta doseringen?

5 reaktioner på ”Decubal Shower & Bath Oil

  1. blanda socker och oliv/solrosolja och kanske lite mandelolja i en burk och skrubba med, då kanske du slipper bli torr 😀 jag googlade på pure liquid minerals-foundation och hamnade här, så när jag ändå kommenterar så tänkte jag fråga, om du har burken kvar, om det är silikoner i ? 🙂

  2. Sofia: Vilket bra tips på hemmagjord scrub! Vad jag vet innehåller pure.liquid varken parfym eller olja, men hur det är med silikoner vet jag faktiskt inte.

Vad tycker du?

