Handdisk: kur mot torra händer

Japp, du läste rätt. Vår diskmaskin är trasig sedan en vecka tillbaka och den nyligen beställda har inte kommit ännu. Handdisk hör nu plötsligt till de dagliga sysslorna och idag när det var min tur bestämde jag mig för att göra något bra av det…

Först smörjde jag in händerna med olja. Jag använder Apotekets mandelolja men vilken som helst som finns i köket funkar säkert fint. Efter oljan masserade jag ut en rejäl klick handkräm, jag använde ACO Sense & Care Rich Care Hand Cream som applicerades på händer och naglar. Sedan på med diskhandskarna och ner med händerna i det heta diskvattnet! När jag var klar hade både oljan och handkrämen absorberats och händerna känns mjuka och väl återfuktade igen.

6 thoughts on “Handdisk: kur mot torra händer

  1. Men åh vad bra med en Bloppis! Just nu hade jag tänkt att beställa nytt mineralpuder, men du hade inget sånt just nu vad jag kunde se.

    Apotekets mandelolja är guld, den och deras jordnötsolja är mina favoriter🙂

  2. Jag brukar göra på samma sätt vid trädgårdsarbete, kök-och badrumsskurning etc. Så fort handskarna ska på. Mycket smart tips!

  3. Monica Hansen: befogad fråga, men nej, faktiskt inte! Det beror väl på hur mycket man smetar på; jag tog mer än vanligt men inte så mycket att hela händerna var täckta av en tjock hinna kvar om man säger så. Funkar förvånansvärt bra!

    Sminkan: ja precis, funkar för alla sysslor där man har plasthandskar, men extra plus om man håller på med nåt varmt eftersom det hjälper olja och kräm att gå in i huden. Funkar för övrigt även i soffan framför TV:n om man så vill, då kan man ju boosta inpackningen med t ex en värmd vetekudde (händerna i plastpåsar först!) för att få det att gå in i huden ordentligt.

  4. Eh, ljus🙂 jag har haft 20 provburkar och märker inte så jättestor skillnad på de ljusaste färgerba, kanske för att jag inte reflekterat så mycket över skillnaderna.

Vad tycker du?

