Aussie Frizz Miracle Shampoo & Conditioner

Aussie Frizz Miracle shampoo och balsamTidigare i höstas fick jag ett gäng produkter från Aussie som ska hjälpa till att hålla frizzigt hår hanterbart. Över lag har jag varit väldigt nöjd med de produkter jag testat från Aussie tidigare; utifrån min erfarenhet är de bland de bästa av de produkter man kan köpa i dagligvaruhandeln.

Såhär på vintern blir mitt hår ganska elektriskt av allt möss-användande och då tilltalar ju produkter som ska minska frissighet. Jag använder Frizz Miracle Shampoo och faktiskt även Frizz Miracle Conditioner trots att jag har kort hår. När det gäller balsamet tar jag bara ytterst lite och stryker ut över håret, utan att massera in det för att undvika att få det i hårbotten. Jag låter det verka en kort stund innan jag sköljer ur håret.

Shampoot känns verkligen djuprengörande – håret blir sådär rent att det gnisslar. Jag använder en hel del stylingprodukter i mitt hår nu när det är kort och uppskattar verkligen att det rengör ordentligt redan vid första shamponeringen. Balsamet gör håret mjukt och lätt att reda ut men utan att tynga ner. Båda produkterna har en härlig doft som får mig att tänka på barndomens Hubba Bubba-tuggummin, och den blå färgen som shampoot har känns onekligen lite udda!

Håret håller sig fräscht länge efter tvätt, och det blir inte heller tok-platt utan när mössan åker av är det lätt att få fjutt på volymen igen utan att det för den skull blir helt elektriskt. Det känns lite vanskligt att säga något om frissigheten, men jag tycker nog att det är lite mindre elektriskt än det brukar vara vid den här utomhustemperaturen och daglig användning av mössa. Försiktigt positiv till antifriss-funktionen alltså, men jag vet inte om det är shampoot eller balsamet som gör susen.

2 reaktioner på ”Aussie Frizz Miracle Shampoo & Conditioner

Vad tycker du?

