Sebamed Anti-spot Cream

Det är inte så ofta jag får finnar och plitor, men när jag väl får det har den här lilla tuben som jag fått hem för att prova kommit väl till pass:

Sebamed Anti-Spot Cream

Sebamed Clear Face Anti-spot Cream har dels en uttorkande effekt och dämpar irritationer i huden. Den varianten jag fick för att testa är dessutom tonad och funkar därför utmärkt för att täcka rodnader. Jag duttar på den tunt efter att min dagräm gått in ordentligt men innan jag applicerar makeup. Färgen ser ganska mörk ut när man klämmer ut krämen ur tuben, men när man duttar ut den på huden smälter den ihop med min egen hudton. Jag tycker det känns bra att lägga på en produkt som faktiskt också verkar, inte bara dölja med en concealer det sista jag gör efter att jag lagt min makeup.

Vad tycker du?

