Essie Carousel Coral

Jag visade upp en bunt lack som ger mig vårkänslor och flera var nyfikna på Essie Carousel Coral, så här kommer det! Carousel Coral är ett vältäckande krämlack i en somrig men stark aprikosrosa nyans. Jag är inte jätteerfaren när det gäller Essie-lack, men om jag jämför med de andra jag testat tycker jag att Carousel Coral är lite tjockare i konsistensen. Jag har andra koralliga krämlack i samlingen, men det är något med Carousel Coral som gör att den ändå känns unik, den är lite ljusare och har en nästan neonig lyster i vissa vinklar.

NOTD Essie Carousel Coral

NOTD Essie Carousel Coral

NOTD Essie Carousel Coral

Bilerna gör inte riktigt färgen rättvisa, jag tycker färgen ser skarpare ut på bilderna än jag upplever den IRL. Även om färgen är väldigt fyllig och mättad är det lite klurigt att måla med, jag behövde tre lager för att få bukt med några ojämnheter och halvgenomskinliga fläckar som fanns efter andra lagret.

14 reaktioner på ”Essie Carousel Coral

  1. Emilie: förlåt! 😉

    Sarah: ja, visst är det?

    Tina: sådär är det ofta för mig också, gärna just efter att jag skickat in en beställning dessutom… 🙂

    Marika: 🙂

  2. Kerstin: eller hur!?

    Sminkan: Jag med 🙂 Vad bra att det kom fram i fint skick, såg dem på bild hos dig också!

    roxcat: ger helt klart vår- och sommarkänslor!

Vad tycker du?

