Cliniderm Gentle Comfort Facial Cleanser

Cliniderm Gentle Comfort Facial CleanserCliniderm har lanserat en serie med produkter speciellt utvecklade för känslig hy och jag har fått dessa hemskickade för att testa. I serien för känslig hy finns en rengöringsprodukt, Cliniderm Gentle Comfort Facial Cleanser, som är ett ett rengöringsvatten som ska ta bort både makeup och orenheter, samt fungera som ett ansiktsvatten. Den innehåller hyaluronsyra, betaine och panthenol.

Den rekommenderas att appliceras med bomullsrondell på torr eller fuktad hy och behöver inte sköljas av. Jag får erkänna direkt att jag inte är särskilt förtjust i att inte skölja ansiktet efter rengöring, men det kan man ju göra som man vill.

Jag fuktar en bomullsrondell och sveper över hela ansiktet. Det syns tydligt på bomullsrondellen att det finns makeup där, men det känns också som att jag mest blöter upp och smetar runt makeupen i ansiktet. För att öka chanserna att få bort det som jag smetat runt tar jag en ny bomullsrondell och upprepar proceduren en gång till, sedan avslutar jag med att skölja ansiktet med vatten. Jag tycker att Gentle Comfort Facial Cleansing tar bort foundation och makeup på huden effektivt, men jag använder helst en separat ögonmakeupremover för där tycker jag inte riktigt den biter. Efteråt känns huden lugnad och inte alls varken uttorkad eller stram. Men det kan inte hjälpas att jag inte riktigt känner mig ren på djupet, i huden, därför har jag svårt att se att jag skulle ersätta min dagliga hudvårdsrutin med rengöring följt av ansiktsvatten.

Vad tycker du?

