Snowcrystal Spring Lilac

Jag var egentligen på väg att swatcha Carousel Coral från Essie när ett paket dök upp på posten med tre av Snowcrystals nya vårlack som jag fått hemskickade för att testa. De ser härliga ut alla tre (inlägg kommer separat…) men mest nyfiken blev jag på det ljuva Spring Lilac som har samma lila färg som de ljusaste lila syréner. Lacket är frostigt i formulan och fyllt med multifärgat microglitter. Det täcker betydligt bättre än jag trodde det skulle göra, på bilderna har jag två lager. Mina naglar är extremt sorgliga just nu – jag fick klippa ner dem ”i botten” häromdagen för att de skivat sig rekordmycket…

Det kanske är att ta i att säga att det är duokromt, men i vissa vinklar ser det rent silvrigt ut och i andra framträder den syrénlila färgen väldigt tydligt. Lacket har ju en ganska snäll färg, men det är något med den som jag gillar, jag som annars brukar ha lite svårt att trivas i lila lack. Och den fylligt frostiga finishen gör att det inte blir ”likfärg” på naglarna heller.

4 reaktioner på ”Snowcrystal Spring Lilac

  1. Ser väldigt fint ut! JAg är dock väldigt tveksam till Snowcrystal efter att ha köpt två av deras lack som båda hade rätt hemsk formula. De får se till att vara superunika om jag ska köpa en färg till alltså…

  2. Sminkan: vad tråkigt! Jag har faktiskt varit riktigt nöjd med formulan på de Snowcrystal-lack jag testat förutom något av de allra första som var lite för skirt. Vilka nyanser är det du testat och varit missnöjd med?

Vad tycker du?

