Vårkänslor: läppar

Även om inte vårsäsongen riktigt är här än är det omöjligt att låta bli att snegla på alla härliga vårfärger som kommer. Redan förra säsongen blev jag ganska insnöad på koralliga färger på lippies och det har absolut inte släppt utan snarare vuxit sig starkare nu under vintermånaderna. Förra året tyckte jag det var ganska svårt att hitta snygga läppstift i rätt koralliga nyanser, därför är det kul att se att fler märken har utökat sina sortiment med lite varmare korallrosa nyanser. Här är fyra mer eller mindre nyfunna favoriter inför våren:

Mavalip 128 Pasadena som jag visade häromdagen, här,  – ett krämigt fylligt korallrosa läppstift utan skimmer.

Lumene Wild Rose Natural Lipstick 12 Fruity nude – en något mildare nyans men fortfarande korallig. Formulan är lite skirare och har lite skimmer, vilket gör uttrycket lite mindre skrikigt.

Rimmel Color Show Off Lipstick 030 Tell no one – ett helmatt läppstift i en ganska stark korallröd färg, i stil med sådant man sett på bilder från vårens visningar. Något för den som vill sticka ut!

IsaDora Perfect Moisture Lipstick 147 Coralise – mjuk formula och med fin glans och glow, det här drar ännu mer åt det röda hållet men har fortfarande en varm korallton.

Å så lite snabba swatches, i samma ordning som ovan, från vänster:

Gillar du också koralliga lippies? Jag vill ha tips på fler snygga – vilket är din favorit?

4 reaktioner på ”Vårkänslor: läppar

  1. Gillar också läppstift i koralliga nyanser, bara de inte är för starka och för mycket åt det röda hållet. Är ju lite feg av mig 😉 läppstift ska synas, men inte fööör mycket…

  2. Carina: ofta är jag nog som du – vill inte att det ska var för skrikigt. Men ibland är det snyggt…

    Sminkan: det kan ju gå lite i perioder, men för mig är det snarare perioder med nudeiga/MLBB-läppstift vs. perioder med mer synliga färger 🙂

Vad tycker du?

