Hjärtats hudsalva

Apotek Hjärtat har tagit fram en egen variant på den klassiska Försvarets hudsalva, med den största skillnaden att Hjärtats hudsalva enbart innehåller vegetabiliska ingredienser. Jag kan inte påstå att jag är en särskilt flitig användare av Försvarets hudsalva, mest på grund av att jag tycker att den är lite klumpig, men den brukar till exempel följa med på fjällsemestern och vi använder den då och då till barnen när de är riktigt torra om läpparna. Jag kan också ta till det om jag t ex har väldigt torra nagelband.

Hjärtats hudsalva - produktbild

Hjärtats hudsalva kommer i två storlekar och jag fick hem tre salvor, som på bilden ovan. En av de små hamnade genast i badrumsskåpet och används i princip dagligen på både barnens och mina läppar innan det är dags att lägga sig. De två olika salvorna känns närmast identiska på många sätt och de har till och med både samma färg och doft. Jag tycker dock att Hjärtats är strået vassare när det kommer till konsistensen. När jag använder Försvarets brukar stiftet efter ett tag bli väldigt ojämnt och det lossar lätt lite större bitar framför allt i kanterna när man använder det, men då tycker jag att Hjärtats är något mjukare och därför inte släpper hela sjok på samma sätt.

2 reaktioner på ”Hjärtats hudsalva

  1. Jag är en smula beroende av försvarets just nu;) finns alltid i jackfickan.
    men upplever precis som du att det smular sig.
    kanske skulle man testa <3…

Vad tycker du?

