Lumene Time Freeze Firming Eye Cream

Lumene Time Freeze Firming Eye CreamBloggandet går lite på sparlåga just nu. Sjukdomar och annat tär på energin, men jag hoppas att det ska vända snart.

Hur som helst vill jag gärna skriva om min nya favorit-ögonkräm som jag testat under hösten. Den kommer från Lumenes Time Freeze-serie och är en kräm i tub till skillnad från Instant Cooling Eye Stick i samma serie som jag skrivit om tidigare. Firming Eye Cream har flera funktioner, dels ska den ha en uppljusande effekt på mörka ringar och skuggor under ögonen samt strama upp och göra huden mjuk och slät. Den innehåller varken parfym, syntetiska färgämnen eller parabener.

Jag använder krämen både morgon och kväll på väl rengjord hud. Jag tar en knappnålsstor klick till varje öga och duttar ut krämen med hjälp av ringfingertoppen, längs ögonhålans kant både under och över ögat. Krämen är lätt och går snabbt in i huden. Jag har svårt att uttala mig om någon eventuell uppljusande eller utslätande effekt men jag tycker väldigt mycket om den på grund av att den återfuktar bra men utan att påverka hållbarheten hos ögonmakeupen negativt samt att den inte irriterar varken huden eller ögonen, vilket ofta händer mig med just ögonkrämer. Känns som ett ”säkert kort” för mig och jag känner mig tämligen säker på att jag kommer köpa en ny tub när den här är slut.

Och eh, jag har fått en ny telefon och kan såklart inte låta bli att leka med alla kameramöjligheter som finns i iPhone. Ha överseende 😉

Vad tycker du?

