Snowcrystal Military Green

Ytterligare ett av lacken från Snowcrystals höstkollektion är Military Green (no. 443). Ett krämlack med en fyllig färgmättad kall grön färg. När jag målat på den tyckte jag att den var vansinnigt snygg, men det lustiga var att efter ett tag kom jag på att den ju faktiskt är väldigt likt Orlys Enchanted Forest (som jag själv inte visat på bloggen, men t ex Sminkan visar den här) som jag inte alls blev så förtjust i när jag provade det… Konstigt va? Men även efter den insikten så kvarstår faktumet att jag gillar Military Green skarpt, kanske var jag bara inte redo för mörkgröna krämlack när jag först testade Enchanted Forest?

NOTD Snowcrystal Military Green

Military Green är väldigt vältäckande, här har jag bara ett lager, förvisso lite tjockare än jag brukar måla dem. Lacket är lite segare i konsistensen, men det brukar å andra sidan krämlack ofta vara. Och absolut inte segt så att det blir svårmålat, utan jag tycker det flyter ut fint.

5 reaktioner på ”Snowcrystal Military Green

  1. Hihi! Jag har precis köpt det där! har inte hunnit prova det än dock, men det ser vansinnigt fint ut på dina bilder!

  2. Haha, sådär kan det vara ibland. Man hittar inget speciellt i ett lack, men blir plötsligt kär i ett som ser nästan likadant ut. Military Green är i alla fall väldigt snyggt!

  3. Kerstin: kul att du gillar den!

    Sminkjante: ja, den är fin. Ja, humöret kan nog absolut spela in när det gäller vad man tycker om en viss nyans!

    Sminkan: vad kul! Blir spännande att höra vad du tycker om det när du testat själv!

    Nailtastic: precis så kan det verkligen vara. Ja, visst är det fint!

Vad tycker du?

