Dr. Brandt Time Arrest

Nu har min ”testpilot” hunnit använda  Time Arrest® Crème Deluxe och Time Arrest® Face Fluid i ungefär fyra veckor och här kommer en sammanfattning som beskriver vad hon tycker om krämerna:

Den lite tyngre krämen känns otroligt bra. När jag började använda dem använde jag den ”tunnare” krämen (Face Fluid) dagtid och den andra (Crème Deluxe) till natten.

Face Fluid bara försvinner in, jag får känslan att den inte är helt tillräcklig för mig, kanske just för att jag känner att den är aktiv. Det kan kännas som om man varit ute och badat och solat och huden har blivit torr och man bara längtar efter att smörja in sig mer. Framförallt blir pannan yt-torr. Det kan kännas som jag flagar. Det kanske är så att jag den här årstiden behöver mer fukt så att man känner det mer på ytan. Den kanske skulle passa bättre sommartid för mig. Den måste vara ett otroligt bra makeup-underlag, då man verkligen inte vill ha en fuktigare yta.

Crème Deluxe känns mycket bra – lite mer fukt får jag för mig att den ger. Här har jag inte alls samma känsla att jag behöver mer. Och främst i början kände jag att den aktiverar – nu är jag nog mer van.

Trots att jag har lite cuperose har det gått mycket bra, det har snarare blivit bätte. Tycker hudstrukturen blivit finare/jämnare. Just vintertid när det är kallt frestar  det ju mer på huden ännu mer om man har fina  ytliga blodkärl.

Jag har faktiskt vid några tillfällen när jag använt den tunnare Face Fluid ”toppat” med lite av Crème Deluxe ovanpå.

Andra dagar har jag bara tagit Crème Deluxe – och den känns väldigt bra. Härlig konsistens och framförallt att den inte luktar starkt. Huden suger upp den mycket bra och jag överdoserar den inte.

Och vilka läckra förpackingar!!!

För referens, hudtypen är torr hy och med tendens till cuperose (brustna blodkärl).

Vad tycker du?

