Snowcrystal Smokey Plum

Smokey Plum är ett av lacken ur Snowcrystals höstkollektion. Jag föll för det eftersom det såg ut att påminna en hel del om Chanels Paradoxal som står på min önskelista. Och mycket riktigt – väl på naglarna tycker jag att resultatet ser ut att vara väldigt likt de swatches jag sett av Paradoxal! Färgen är dimmigt grålila och består av en krämig bas men med ett subtilt rödlila skimmer.

Formulan är ganska lätt och rinnig, man behöver torka av penseln lite extra innan man målar. Täckningen är riktigt bra, jag tror man klarar sig med ett lager om man är noggrann men jag var för slarvig när jag började och behövde därför två.

NOTD | Snowcrystal Smokey Plum

NOTD | Snowcrystal Smokey Plum

Den här färgen är nog faktiskt ganska unik i min samling och jag är glad att jag köpte den, jag är ju väldigt svag för lack som har den här grå, lite matta undertonen.

Vad tycker du?

