Garnier 2 in 1 Tinted Eye Roll-on

Sedan en tid har jag varit på jakt efter en ny concealer och efter att ha läst Emelies recension av Garnier 2 in 1 Tinted Eye Roll-on bestämde jag mig för att slå till på en.

Garnier 2 in 1 Tinted Eye Roll-on

Produkten sägs motverka mörka ringar under ögonen i två steg. Till att börja med innehåller krämen mineralpigment som täcker mörka ringar under ögonen, men den innehåller även ingredienser som på olika sätt bidrar till att minska mörka ringar: koffein som stimulera mikrocirkulationen i huden och citronessens som gör huden klar. Till sist ska också massagen vid själva appliceringen stimulera och därmed minska trötthetstecken. Krämen innehåller också UV-filter som skyddar huden mot solens skadliga strålar.

Jag är nog benägen att hålla med Emelie när det kommer just till massagen – om man ska ”massera med cirklande rörelser” som det står på förpackningen så får man alldeles för mycket av produkten. Jag applicerar Tinted Eye Roll-on innan foundation och stryker en gång från inre till yttre ögonvrå med applikatorn och duttar/masserar sedan ut krämen med ringfingret (som är det svagaste fingret, därför också mest lämpligt att använda för applicering av produkter runt ögonen för att man helt enkelt inte ska bli för hårdhänt).

Täckningen är bra och nyansen, ”fair to medium skin tone” (jag vet tyvärr inte om det finns fler nyanser att välja mellan) passar min hudton bra. Det enda minuset upplever jag om jag råkar få produkten för nära ögat, då kan jag under dagen uppleva en viss irritation för att krämen förmodligen ”krupit” och hamnat i ögat. Det känns precis som när man råkat få kräm i ögat; irriterat och med en känsla av att vara i drag, ögat rinner litegrann hela tiden.

Avslutningsvis, en bra concealer som funkar fint på mörka ringar under ögonen. Jag rekommenderar att den appliceras med viss försiktighet för att undvika att produkten kommer för nära ögat då det kan skapa en viss irritation om man får in den i ögat.

6 reaktioner på ”Garnier 2 in 1 Tinted Eye Roll-on

  1. Den där har jag också funderat över men jag har tvekat just över brist på nyanser samt att priset känns tufft för en budetprodukt, men om den är helt okej, så kanske man skulle våga? Däremot är det lite komiskt att en produkt till ögonen kan ge ögonittitation. Kanske är det meningen; stora rinniga ögon gör att ingen ser påsarna under dem?

  2. Lisa: ja, lite knasigt blir det ju. Men å andra sidan, för mig skapar i princip allt som inte är ögondroppar irritation i ögonen om jag råkar få in det, även t ex ögonkrämer och makeup.

Vad tycker du?

