Sally Hansen Complete Salon Manicure Gilty Pleasure

Här kommer det guldiga lacket, Gilty Pleasure, från Sally Hansen, jag kunde inte låta bli att prova det. I flaskan ser lacket lite bronsigt ut men på naglarna blir det lite ljusare och faktiskt en riktigt fin guldig färg. Jag kan inte bestämma mig för om den är kall eller varm, jag tycker den skiftar en del i olika ljus och vinklar. Gilty Pleasure är ett frostlack och har ett väldigt finkornigt guldigt skimmer, utan stora glitterpartiklar. Jag tyckte det behövdes tre lager för att få bra täckning och penseln var dessutom lite knepig att jobba med – den var både platt, kort och rundklippt vilket inte är en kombination jag är van vid. Jag tycker det är svårt att hitta rätt guldnyans på lack, men tycker nog att Gilty Pleasure är ett av de snyggaste guldiga lack jag har.

Kall ton i visst ljus:

NOTD | Sally Hansen Complete Salon Manicure Gilty Pleasure

NOTD | Sally Hansen Complete Salon Manicure Gilty Pleasure
Annat ljus ger en varmare ton:

NOTD | Sally Hansen Complete Salon Manicure Gilty Pleasure

NOTD | Sally Hansen Complete Salon Manicure Gilty Pleasure

Gillar du guldiga lack? Vilket är i så fall din absoluta favorit?

3 reaktioner på ”Sally Hansen Complete Salon Manicure Gilty Pleasure

  1. Jag gillar inte guldlack på mig själv, men gärna på andra! (: Inte guldsmycken heller för den delen… Hittade ett jättefint hjortsmycke på Gina i dag, men det fanns bara i guldpläterat 😦

  2. Lillasyster: jag är lite som du; tycker inte om guldsmycken men på naglarna kan jag gilla guld förutsatt att det är rätt guldfärg, inte för varm…

    Monica: ja, ljusa och kalla är min melodi också, och det här var en riktigt bra färg tycker jag med!

Vad tycker du?

