Orly Galaxy Girl

Trots att jag älskar formulan på Orlys lack var de flesta av lacken från Cosmic FX-kollektionen har varit lite för glittriga och spejsade för min smak. Jag gillar inte den knottriga ytan som man ofta får, och sedan är glitterlack så förbenat svåra att få bort… Men jag bestämde mig ändå att slå till på Galaxy Girl eftersom jag blivit hänförd av alla bilder hos bland annat Nailtastic och Sminkan.

Galaxy Girl är verkligen överjordiskt snyggt. Ett mörkt duokromt lack som skiftar från lila till mörk turkos. Jag tycker att två lager räcker för bra täckning men med ytterligare ett lager får man en djupare fylligare färg.

NOTD Orly Galaxy Girl

NOTD Orly Galaxy Girl

NOTD Orly Galaxy Girl

NOTD Orly Galaxy Girl

Orlys lack har enastående egenskaper. Precis som de jag provat tidigare har även Galaxy Girl en bra konsistens och lacket lägger sig jämnt och fint över nageln. Galaxy Girl torkar snabbt och trots att det är packat med glitter tycker jag inte att ytan blir så farligt knottrig. Ett lager överlack på det så blir ytan faktiskt helt jämn. Effekten man får med Galaxy Girl på naglarna är spännande – i vissa vinklar ser det metalliskt ut, i andra alldeles fuktigt.

Har du några lack från Cosmic FX-kollektionen?

3 reaktioner på ”Orly Galaxy Girl

  1. Gud vad fint det var på dig! När jag spanade in flaskan på stan tyckte jag att det såg.. köttfärgat ut :’D

    Nu sörjer jag ännu mer att mitt skalbaggeskimrande Space Cadet aldrig kom fram från eBay 😦 Trots att jag fick refund.. det var ju lacket jag ville ha!

  2. Maria: hm, köttfärgad, nä så blir den inte på i alla fall! Space Cadet är onekligen ett extremt spännande lack men jag tror att jag personligen skulle tycka det var lite svårburet, därför valde jag att inte köpa det.

    Sminkan: tack snälla du! Det var faktiskt riktigt svårt att fånga på bild. De ser lite suddiga ut tycker jag, men färgåtergivningen blev faktiskt riktigt bra!

Vad tycker du?

