Sinful Colors Shausha

Jag har inte så många duokroma lack i min samling men Sinful Colors Shausha är ett av dem. Det här exemplaret köpte jag på ren impuls när jag var i New York förra hösten – jag hade aldrig testat något lack från Sinful Colors så jag valde några på måfå. Shausha är ganska skirt. Grundnyansen är en ljuv kall rosalila ton men beroende på vinkel kan man få fram ett kopprigt eller ett guldigt skimmer. Helhetsintrycket av färgen är att den är ganska mild och mjuk men jag tycker om effekten det blir när man rör händerna – det är fascinerande att ett och samma lack kan se så olika ut beroende på vinkel. Det tycks tyvärr helt omöjligt att fånga den rena rosalila färgen på bild, men man kan ana den på delar av naglarna på bilderna i alla fall.

NOTD | Sinful Colors Shausha, flaska

NOTD | Sinful Colors Shausha

NOTD | Sinful Colors Shausha

Shausha är rätt rinnigt i konsistensen, jag vet inte om det är typiskt för Sinful Colors eller om det är just denna nyans, men konsistensen i kombination med skirheten gör att man behöver minst tre lager för att få en hyfsad täckning. Och jag tror det skulle bli ännu snyggare med ytterligare ett lager. Det härdar ganska långsamt, trots snabbtorkande överlack, vilket drar bakåt en hel del, men eftersom nyansen och skiftningarna känns så pass spännande kommer det ändå till användning då och då.

3 reaktioner på ”Sinful Colors Shausha

  1. Lina: Ja, färgen är speciell, helt klart. Största nackdelen är skirheten i kombination med att den behöver lång tid för att härda.

    Sminkan: Sant, snygga och mesiga samtidigt är faktiskt en bra beskrivning. Det är konstigt att ett duorkomt lack som skiftar i lila, guld och koppar samtidigt kan kännas ”naturligt”. Låter som att de är lite svajiga i kvalitén över lag också. Tack för awarden, jag ska kolla in den!

Vad tycker du?

