China Glaze Bogie

Bogie är ett av de lack jag beställde från China Glaze-kollektionen Vintage Vixen tidigt i höstas. Av någon oförklarlig anledning har det blivit liggande otestat ganska länge.

Bogie är ett mörkt, vampigt auberginefärgat lack med mycket skimmer. Det finns en brungrå bas i det här lacket som jag gillar, det får mig att tänka på Side Saddle, som är ett vinrött lack som också har den där bruna undertonen. Bogie har en helt fantastisk formula; det är lätt att måla jämnt på nageln och täcker redan vid första lagret.

När jag tittar tilbaka på alla lack från China Glaze jag bloggat om tänker jag på hur jäkla (förlåt uttrycket) bra de är på att ta fram snygga nyanser, och med bra formula!

Andra lack från Vintage Vixen som jag visat är Goin’ My Way? och Hey Doll, men av dessa tre är nog Bogie min favorit. Har du något eller några favoritlack från Vintage Vixen-kollektionen?

6 reaktioner på ”China Glaze Bogie

Vad tycker du?

