Lumene Gloss&Care Strengthening Base Coat

Lumene Gloss & Care Strengthening Baser CoatFör ett tag sedan tvingades jag nödköpa ett underlack och bestämde mig för att testa något nytt. Valet föll på ett relativt nytt underlack från Lumene, Gloss & Care Strengthening Base Coat. Det är lite komiskt att strengthening är felstavat på flaskans etikett – ser ni?

Hur som helst, lacket är fritt från formaldehyd och berikat med kalcium. Det har en skir ljusrosa färg som ger en naturlig och fräsch look om man använder det utan färg, och innehåller dessutom ljusreflekterande pigment, vilket visuellt trollar bort missfärgningar om man använder detta utan något färgat lack över.

Hur funkar det som underlack då? Faktum är att det riktigt klistrar fast nagellacket, som sedan sitter ruggigt bra! Jag har inte heller märkt att jag fått mer missfärgningar sedan jag började använda detta, så jag tycker det verkar som att det skyddar nageln bra mot sådant också. Jag har däremot inte använt det tillräckligt länge för att kunna säga något om dess stärkande effekt, men för mig brukar avflagnat nagellack och skivade naglar gå hand i hand så intrycket såhär långt är positivt.

8 reaktioner på ”Lumene Gloss&Care Strengthening Base Coat

  1. Efter att du för länge sedan tipsade om Lumenes ögonmakeup-primer så har jag verkligen fastnat för deras grejer. Har deras mineralsminksprimer nu, och har iof inget att jämföra med, men är jättenöjd med den. I förra helgen köpte jag även nån grej som skulle ta bort påsar under ögonen. Funkar sådär, och nån läpptjofräs, dock oklart hur den funkar. Men då är det väl deras primer-grejer som verkar extra bra iaf så får väl shoppa loss på nagellacks-”primern” också 🙂

  2. Carina: Ja, jag kan varmt rekommendera dig att testa det nån gång!

    Fröken Pyssel: härligt att du hittat en massa nya favoriter! Den där grejen mot påsar under ögonen låter som nåt jag kunde behöva… säg till om den har effekt efter en tids användning! 😉

Vad tycker du?

