Nailpolish by HM No Mambo Jambo

No Mambo Jambo är ett skimrande aquagrönt lack som får mig att tänka på den lilla sjöjungfrun – det är samma fäg som hon har på sin fiskstjärt tycker jag! Färgen är väldigt stark, på gränsen till neonig. Skimret är magnifikt, det är väldigt finkornigt vilket gör att naglarna verkligen gnistrar i både blått, turkost och grönt. No Mambo Jambo täcker bra, jag lägger på två ganska tunna lager för att få det jämnt. Däremot måste jag erkänna att jag inte gillar HM:s nya flaskor – de här breda korkarna gör att det är väldigt svårt att faktiskt se hur penseln ligger mot nageln när man målar. Lite pilligare alltså – jag föredrar de korkarna som de var tidigare även om dessa flaskor ser snygga ut.

NOTD | Nailpolish by HM No Mambo Jambo

NOTD | Nailpolish by HM No Mambo Jambo

Färgåtergivningen blir tyvärr inte helt rätt, här har jag fotat under spotlights.

4 reaktioner på ”Nailpolish by HM No Mambo Jambo

  1. Jag gillar också färgen (dock vill jag minnas att den missfärgade mina naglar rätt ordentligt) Jag föredrar nog de gamla flaskorna både i funktion och form, det är betydligt lättare att hitta rätt färg i helmern när man inte bara kan se korken…

  2. Marika: eller hur!?

    Linda: ajdå, vad synd med missfärgningen, det hände dock inte mig, kanske beror det på mitt underlack? Ja, det är praktiskt att kunna se färgen ovanifrån, när flaskorna förvaras stående. Min lösning med flaskor som har kork som ”täcker” hela flaskan är att ha dem uppochned…

Vad tycker du?

