Mavala Cedar Green

Mera grönt… Cedar Green är ett nästansvart lack från Mavala som jag köpte på rea i somras och mig veterligen finns det inte att köpa i butik längre utan det har förmodligen tillhört någon höst- eller vinterkollektion som passerat. Jag får erkänna att Cedar Green blev något av en besvikelse. När jag målade första lagret färgen väldigt skir men då såg man hur fin den gröna nyansen faktiskt är! Men lacket är lite åt jelly-hållet och har ganska dålig täckning så när man målat så många lager som krävs för att det ska bli jämn täckning så syns egentligen inte den gröna nyansen längre utan det ser bara svart ut, vilket är väldigt synd.

Här har jag stannat vid två lager för att ni ska se den snygga gröna färgen, men tyvärr behövs ett lager till för snygg finish:

NOTD Mavala Cedar Green

Vad tycker du?

