Emma S. Moisturizing Night Cream

Min favorit bland de produkter jag fått förmånen att testa från Emma S. är den här, moisturizing night cream. Krämen innehåller sheasmör som är ett vegetabiliskt fett som utvinns ur sheanötter och fungerar som mjukgörare. Den innehåller också antioxidanter som går under benämningen GSP-T och som utvunnits ur vindruvskärnor. Dessa skyddar huden mot fria radikaler och föroreningar i luften. Den tredje speciella ingrediensen kallas algisium C2 och kommer från en vattenalg. Denna substans har fuktgivande förmåga och ska även kunna binda fukt innuti vävnaden.

Jag brukar inte snåla med nattkrämer utan gillar känslan av att verkligen dränka in huden i fukt och vårdande kräm. Jag tar alltså en ganska rejäl klick och smörjer in ansikte och hals efter rengöring. Moisturizing night cream känns verkligen som balsam för min hud. Krämen är väldigt fyllig. Den tar omedelbart bort all känsla av torrhet och/eller stramhet och gör att huden känns mjuk, välmående och fuktmättad. Om det är ett tecken på att jag tar för mycket av krämen vet jag inte, men jag tycker att huden har kvar en lite kladdig yta ganska länge efter att jag smörjt mig. Inte på något sätt obehagligt, utan jag tycker snarare att det känns skönt inför natten, som en riktigt fuktboost.

Moisturizing night cream känns inte bara skön på huden utan jag tycker också att huden ser välmående och jämn ut, både i färg och textur, på morgonen efter. Det här känns som en väldigt bra kräm till min lite torra hy, speciellt såhär under vintern när huden behöver lite extra fukt. Mitt intryck är att den även fungerar bra även till känslig hy – jag har inte märkt av några negativa hudreaktioner sedan jag börjat använda den.

2 reaktioner på ”Emma S. Moisturizing Night Cream

Vad tycker du?

