Franken: mörkt skimrande grönt

Här kommer en blandning som jag mixat på successivt under hösten. Resultatet blev ett väldigt mörkt grönt lack med mycket skimmer. Jag har använt mig av svart lack tillsammans med både guldfärgat och grönt skimmerlack, men jag minns faktiskt inte vilka eftersom jag blandat i flera omgångar. Jag har även blandat i mineralpigment för att få en mer mättad färg. Vad tycks om resultatet? Själv kan jag inte riktigt bestämma mig för om jag är klar ännu, eller om jag ska blanda vidare…

7 thoughts on “Franken: mörkt skimrande grönt

  1. Superfin såhär tycker jag! Häll en del i en tom flaska så slipper du ångra dej om du jobbar vidare på lacket, då har du ju en backup. Lärde mej det när jag försökte franka ett steg för mycket och lacket var mycket snyggare innan jag hällde i det där sista…:)

  2. Maria: tack! Ja, det har du nog rätt i, dock är det här lite mörkare.

    Lisa: tack, vad kul!

    Sminkan: vad roligt att du gillar det! Men i din enorma samling måste det ju finnas nåt som ser likadant ut!?😉

    Fröken Frodig: mycket bra tips, tack så mycket! Det hade jag inte tänkt på om jag skulle få för mig att fortsätta…

Vad tycker du?

