Burt’s Bees Lemon Butter Cuticle Creme

Att komma ihåg att smörja nagelbanden är ett ständigt gissel tycker jag och jag brukar vara nöjd om jag lyckas komma ihåg det 1-2 gånger/vecka. Det där med att smörja nagelbanden tror jag handlar minst lika mycket om själva massagen som att olika ingredienser är bra på olika sätt, men visst blir själva ritualen lite trevligare om man har en bra produkt?

När jag var i New York köpte jag den lilla vaseline-liknande burken från Burt’s Bees, med namnet Lemon Butter Cuticle Creme. Krämen är fast i konsistensen och innehåller mandelolja, bivax, citronolja, kakaosmör, vitamin E, candelillavax, solrosolja, rosmarinolja, betakaroten och vegetabilisk olja. Den är behaglig att använda och det räcker med en liten liten mängd för att nagelband och fingertoppar ska kännas mjukt återfuktade. Om man har nagellack på när man smörjer så får även lacket en högblank finish, vilket jag gillar eftersom jag provat andra produkter som snarare gett naglarna en matt slöja.

Då och då har jag stött på produkter som luktat så gott att jag nästan velat smaka på dem och Burt’s Bees Lemon Butter Cuticle Cream är helt klart en sådan – krämen luktar som en syrligt god citronpaj.

Den som sörjer att Burt’s Bees inte går att köpa i Sverige kan trösta sig med att det finns på webshopen Feelunique, som en läsare tipsade mig om (tack!). Jag har inte testat att beställa från Feelunique själv, men de har fri frakt och jag tycker också att de verkar ha ett ganska brett sortiment.

4 thoughts on “Burt’s Bees Lemon Butter Cuticle Creme

  1. Mm, BB gör bra grejer! Jag kör på Lemony Flutter från Lush, men tycker att burken är waaaaay oversized för att vara nagelbandskräm.. den där ser mer rimlig ut🙂

  2. Jackie_Daniels: åh, den tanken har faktiskt inte slagit mig ens (däremot gör jag ofta det omvända – använder läppbalsam på nagelbanden…), men det är klart att det måste funka!

    Maria: ja, det här är en väldigt behändig storlek. Jag har hittills gillat allt jag köpt från BB🙂

    Sminkan
    : Hm, ja kanske det, det har jag faktiskt inte koll på! Doften den har är ju fantastisk!

Vad tycker du?

