Aussies hjälp mot frissigt hår

I veckan fick jag en trevlig överraskning på posten – produkter från Aussie mot frissigt hår, något som många får problem med såhär när möss-säsongen kommer.

I serien ingår shampoo, balsam, inpackning och två efterbehandlingsprodukter som ska göra håret mjukt, följsamt och o-frissigt, och jag har fått hem samtliga produker för test.

Från vänster i bild:

  • Frizz miracle conditioner
  • Frizz miracle shampoo
  • 3 minute miracle frizz deep remedy
  • Dual personality anti-frizz conditioning milk
  • Dual personality curl definition + soft feel serum

Nu är ju mitt hår kort och besvär av den här typen är helt klart inte alls lika illa över huvud taget som när jag hade långt hår, men jag har nog alltid haft mer besvär med hår som blir statiskt, flygigt och samtidigt platt än problem med frissighet (för det är väl inte samma sak, även om det för en del personer går hand i hand!?). Men hur som helst, när jag läser produktbeskrivningarna på Aussies webbplats så står det just att produkterna ska motverka problem med elektriskt hår så jag hoppas att det ändå kan ha någon effekt på mitt hår såhär vintertid.

Dessutom fick jag en extra uppsättning som kommer att gå iväg för hårdtestning hos en väninna med lite längre hår än mig själv. Jag ser fram emot att höra vad hon tycker om dem!

Hur förändras ditt hår under vintern? Torrare? Frissigare? Mer elektriskt? Eller alltihop?

7 reaktioner på ”Aussies hjälp mot frissigt hår

  1. Kerstin: jag har ju som sagt inte problem med torrt och sprött hår utan mest bara att det blir flygigt, men jag hoppas att Aussies Anti-frizz kan råda bot på det också 🙂

    Nu ska jag spana in dina hårbilder!

  2. Vad är/betyder frissighet? Trodde det var när hårer blir flygigt/statiskt? Trodde det var det som var frissighet, men jag kan så klart inte sådant här 😦

  3. Carina: Jag har en bild av att frissighet handlar dels om att det är flygigt och statiskt, men också att det liksom är lite sprött och torrt på något sätt, men jag vet inte riktigt!

    • Okey! Tack för svaret 🙂

      Jag testade detta schampo och balsam för ett tag sedan, och visst blir håret rent och fint, men det hjälpte tyvärr inte mitt hår med vad jag trodde/tror är frissighet.

      Använder själv Aussie Moist schampon, balsam och hårinpackning mitt hår älskar det 🙂 så länge jag så klart inte använder det dagligen.

  4. Carina: Aussies Miracle Moist gjorde verkligen underverk för mitt hår (min recension finns här) när det var långt (nu när jag är kort-kort har jag däremot andra behov när det kommer till hårprodukter).

Vad tycker du?

