Mavala Bronze Green

I veckan såg jag en ny display från Mavala i ögonvrån när jag förstrött släntrade igenom Åhléns. Jag har helt missat den här kollektionen och det var ganska blandade känslor för de sex lacken som ingick i kollektionen, men inför Bronze Green fanns det inga tvivel – det i särklass snygaste av dem alla! En kall grön med tydliga toner av grått vilket gör att det ser lite skitigt och dammigt ut. Jag förstår inte riktigt hur de tänkte när de valde att kalla det bronze green, för jag hittar inte mycket bronziga toner i det, men de där namnen kanske inte alltid behöver vara så logiska…

Väldigt trevlig formula – lagom tjockt, flyter ut fint över nageln och täcker riktigt bra! Det har bloggats en hel del om Bronze Green de senaste dagarna har jag sett – tror du att det här blir ett av höstens mest eftertraktade lack?

Jag är lite nyfiken på Lamé Gold som också ingick i kollektionen. Jag var i valet och kvalet att köpa det också, men avstod just då. Har du testat det?

4 reaktioner på ”Mavala Bronze Green

  1. Jag är extremt förtjust i mitt Bronze Green o tror utan tvekan att det blir ett av höstens viktigaste lack. Just Lamè Gold är jag också lite sugen på. Så himla synd att Mavala inte har en vettig hemsida att sukta över och hämta bilder från!

  2. Kerstin: Ja jag håller med dig, det är lite svårt att hitta bra kollektionsinfo på nätet faktiskt! Tur att de finns i många olika butiker istället, så man får beskåda kollektionerna IRL utan att springa benen av sig…

    Emma: åh, jag är nyfiken på Lamé Gold – har du inga bilder att visa? 🙂

    Nailtastic: ja det kan man verkligen undra. Hoppas du får tag på en flaska!

Vad tycker du?

